Saturday, July 28, 2007

Vertrek en aankomst

Dag 1
Reizen! Reizen!

Bijna 24 uur hebben we erover gedaan om van huis naar huis te komen! Dat was aan de strakke koppies ook wel te zien. :) Maar het was het allemaal waard want we zitten op een fantastische locatie downtown LA. Daarover zo meer.

6 uur ‘s ochtends zijn we vertrokken naar Schiphol, om 11 uur vertrok onze eerste vlucht naar Chicago. We kregen al een voorproefje op het veiligheidsbeleid van de VS; een Nederlandse beambte vroeg ons het hemd van het lijf over inhoud van de tassen, waar we heen gingen, waarom, hoelang, waardoor, met wien etc…..Maar we mochten toch weg J De reis verliep voorspoedig. 1 huilende baby (met tussenpozen….dat wel), fantastisch eten, en zeer leuke programma’s! Pet hates, Impressions…..een aanrader!
In Chicago kwamen we de US in. En dan begint het circus…. formuliertjes worden helemaal nagekeken, je vingerafdrukken rechts en links en een fotootje. We hebben maar niet gevraagd welke prijs er op ons hoofd stond….want erg veel humor hebben de security guards niet…..
Koffers weer gescand, op de nieuwe band, dan zelf de trein pakken naar een de andere terminal, weer opnieuw door de beveiliging (ditmaal schoenen uit, laptop tas uitpakken etc.)

1 conclusie: Chicago airport is geweldig groot….maar de mensen die er werken zijn er volgens ons diep-ongelukkig. :) Dus wij mochten fijn verder!
Met een half uur uitstel vertrokken we naar LA. 4 extra uurtjes vliegen die heel, heel zwaar waren. Dan merk je dat je al 18 uur onderweg bent. Een kop sterke koffie dan maar. LA is een verademing op alle fronten. Rustig, zonnig, vrolijk, de koffers waren er (dat kan ook een reden zijn van het geluk) en we hadden meteen een taxi die ons weg kon brengen.

En zo waren we om half 7 ‘ thuis’ .
En hoe! Een kast van een appartmentencomplex met een entrée waar het Hilton jaloers op zou zijn. Sjiek de friemel, maar wij wilden vooral slapen! Dus aan het einde van dag 2 meer nieuws, hierbij al wel een paar fotootjes. Njoy!

Mark & Esther

Tickets:
Boeing 767 (ons vliegtuig) op Schiphol:
Dino op OHare Airport (Chicago)