Sunday, August 12, 2007

Laatste dag Siggraph en de "Slag op Midway"

Mark heb ik vanochtend om half 10 op de beurs afgezet en daarna had ik tot half 4 de tijd om me te vermaken. Ik wilde graag de haven van San Diego bekijken, en misschien naar Balboa-Park. Mijn auto neergezet bij Seaport Village, een grappig opgezet complex van allemaal kleine gebouwtjes (winkeltjes en restaurantjes). Al snel kwam ik bij de SEAL uit, een soort amfibievoertuig waarmee je anderhalf uur olv een gids wat meer over de baai van San Diego te weten komt. Daar heb ik me als een ware toerist op gestort. Hartstikke leuk. Eerst een stukje over de weg, waar ik ook de USS Midway zag (daar wilde ik ook nog naartoe!) een groot vliegdekschip dat nu als museum dienst doet. Vervolgens rijden ze met t complete karretje het water in en wordt het een soort boot. De tocht voert langs diverse zeehonden en zeeleeuwenplaatsen. Deze leven daar gewoon lekker in het wild op speciaal voor hen gereserveerde vlonders. We hadden ook de mazzel dat er op dat moment dolfijnen getraind werden door het leger. Dat ziet er een beetje uit alsof ze een hond uitlaten, maar dan midden op zee. Na de SEAL lekker een broodje gegeten, even in het dorpje rondgelopen en toen in flinke pas naar de Midway want heel veel tijd om het enorme schip te bekijken was er niet meer. Maar wel een belevenis, vooral de selectie van gevechtsvliegtuigen op het dek. Ook schattig: allemaal van die oude mariniertjes met gele petje die van alles vertellen over de diverse vliegtuigen. En….heel Amerikaans natuurlijk: een winkel waar je alles over het leger kon kopen, en een grote verzameling vliegsimulatoren. Niet van die kleintjes, maar complete cockpits die op de kop gaan enz. Als ik meer tijd had gehad….. Maar die was er niet, dus Mark opgehaald, huurauto teruggebracht en een hapje gegeten. Daarna de koffers ingepakt….jaja, weer voller dan toen we Silvolde verlieten. Om half 7 worden we opgehaald en start onze reis naar Duncan, Canada.

Mark:
Op dag 3 heb ik met Eric gekeken naar de meer geavanceerde functies van Powernurbs, ik heb toen even erg goed opgelet en hoop de technieken toe te passen op mijn volgende Star Trek schip. Ik kreeg ook nog een baan aangeboden van een bedrijf in San Diego, een animatie studio, op zoek naar modelers. Ik heb mijn mail adres achtergelaten, dus dat zie ik wel als ik weer thuis ben. Verder heb ik afscheid genomen van de Npower mensen, en hebben we de huurauto teruggebracht. Ik ben nu klaar voor Canada en ga daar beginnen met een aantal schetsen. Verder ben ik op dit moment erg verkouden door alle airco’s. Ik typ dit op het vliegveld LAX onze vlucht naar Canada vertrekt over 2 uur. Ik heb hier geen upload mogelijheid dus als dit
online staat zijn we waarschijnlijk al in Canada.